Oletko jo asiakkaanamme ja sinulla on kysyttävää vakuutuksestasi? Tai haluatko hakea korvausta? Tältä sivulta löydät tietoa AXA Asiakasportaalista, vastauksia yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin ja miten voit ottaa meihin yhteyttä. Haluamme, että asiointisi kanssamme sujuu mutkattomasti, joten sivulta löytyy myös ohjeet kuinka hakea muutosta korvauspäätökseen ja antaa palautetta.
AXA Asiakasportaali
Käytössäsi on AXA Asiakasportaali, jossa voit hoitaa vakuutusasioitasi sähköisesti.
Asiakasportaalissa voit esimerkiksi:
- ottaa käyttöön paperittoman asioinnin
- tarkastella vakuutusasiakirjojasi
- päivittää yhteystietosi
- hakea korvausta ja seurata hakemuksen tilaa
- liittää hakemukseen asiakirjoja
- vastaanottaa vakuutuspostia
- lähettää viestejä suojatusti AXAlle
Kirjautuminen on helppoa ja turvallista verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Saat tiedon saapuneesta vakuutuspostista sähköpostilla.
Korvauksen hakeminen
Sujuvaa korvauskäsittelyä varten pyydämme noudattamaan seuraavia ohjeita:
- Tarkista vakuutuskirjastasi tai vakuutusehdoista, että olet oikeutettu korvaukseen
- Varmista, että hakemuksesi sisältää kaikki pyydetyt asiakirjat
Mitä seuraavaksi tapahtuu?
Mikäli korvaushakemuksesi hyväksytään, saat korvauspäätöksen, josta selviää maksun tiedot sekä mahdolliset jatkotoimenpiteet.
Mikäli korvaushakemustasi ei hyväksytä, saat korvauspäätöksen, josta selviää perustelut hakemuksesi hylkäämiseen. Jos saat uusia tietoja tai uusia asiakirjoja hakemuksesi tueksi, käsittelemme hakemuksesi uudelleen.
Täältä voit nähdä, miltä asiakasmatkasi näyttää, kun rekisteröit korvaushakemuksen Asiakasmatkasi
Anna palautetta tai tee reklamaatio
Tavoitteenamme on tarjota aina erinomaista palvelua kaikille asiakkaillemme. Palaute on tärkeää laadun varmistamiseksi ja palvelumme kehittämiseksi. Kerro meille, jos olemme onnistuneet erityisen hyvin työssämme tai jos olet tyytymätön saamaasi palveluun. Mikäli et ole tyytyväinen palveluumme, olethan meihin viipymättä yhteydessä. Voit antaa palautetta Asiakasportaalissa yhteydenottolomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluumme.
Jos otat meihin yhteyttä, anna seuraavat tiedot:
- nimesi ja osoitteesi
- puhelinnumero virka-aikana ja kellonaika, jolloin sinut tavoittaa parhaiten
- yksilöintinumero (esim. vahinkonumero, vakuutusnumero)
- selkeä kuvaus tapahtuneesta
- selkeä kuvaus, miten voimme ratkaista ongelmasi tai missä onnistuimme erityisen hyvin.
Suhtaudumme kaikkiin asiakkaiden valituksiin vakavasti.
Jos et ole tyytyväinen tapauksesi uudelleenkäsittelyn lopputulokseen, voit kääntyä FINEn puoleen (www.fine.fi/tunnistaudu) saadaksesi neuvoja tilanteeseesi sekä ratkaisusuosituksia. Vaihtoehtoisesti voit saattaa asian myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (www.kuluttajariita.fi).
Ota yhteyttä
- Asiakasportaalin kautta vahvasti tunnistautuneena
- Puhelimitse AXAn vaihde +358 (0)10 802 840
- Postitse AXA Partners, PL 67, 00501 Helsinki
Asiakaspalvelumme on avoinna maanantaista torstaihin 9-17 sekä perjantaisin 10-17.
*Puhelun hinta lankapuhelin- tai matkapuhelinliittymästä 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti (alv 24 %) - kotimaan liittymä ulkomailta normaali ulkomaanpuheluhinta.
Nauhoitamme kaikki puhelut toimeksiantojen varmentamiseksi ja palvelun laadun takaamiseksi. Puheluita saatetaan käyttää myös koulutustarkoituksessa.